A shincha, az első tea szedése és feldolgozása a legfontosabb időszak a japán tea termelő életében, legyen az egy kis farmer, családi vállalkozás, vagy nagyobb cég. A szedést megelőző másfél hónap intenzív munkával telik. A matcha és gyokuro ültetvényeken a befedés, majd kitakarás, állandó ellenőrzést igényel. Nem ritka a tavasszal betörő hideg, ami a farmer egész éves munkáját teheti tönkre és katasztrofális hatással lehet a minőségre.Elterjedt - akárcsak a szicíliai narancsültetvényeken - a ventilátorok használata, ezekkel igyekeznek a megülő, lehűlő levegőt kimozgatni a lejtőkről. Ez az időszak állandó jelenléttel és ellenőrzéssel jár, a teafarmernek lényegében folyamatosan kint kell lennie az ültetvényen. Különösen az esetlegesen fagyveszélyes időszakban a teatermelők kialvatlan szemekkel, sokszor holtfáradtan igyekeznek fenntartani a rendet, nincs is másra szükségük ilyenkor, mint turistákra, tea importőrökre, akik meg kívánják látogatni az ültetvényt és - úgy szakértőileg - pár helyes képet kívánnak készíteni a teabokrok előtt. Persze jó képet vágnak hozzá, de nem mondhatnám, hogy örülnek neki.
A téli időszak után a shincha a következő év termésének a leszedését és gyártását, raktározását is jelenti, ami meghatározza a cég következő másfél évének életét. A sencha a sodrott, leveles tea feltalálásával terjedt el a shincha bemutatásának és piacolásának a szokása. Uji és más teavidékek tea főutcái ilyenkor tele vannak az új teát hirdető zászlókkal, plakátokkal, a shincha hovatovább fontos turisztikai eseménnyé vált. Mindemellett nem árt tudni, hogy a cégek nem ilyenkor adják el a tea nagyobb részét, sőt, a shincha értékesítés kereskedelmi eredmény szempontjából igazából elhanyagolható.
A legtöbb cég egy-két, (kétségtelenül a legmagasabb színvonalú) senchát mutat be shinchaként. A shincha-gyokuro, mint olyan ellentmondás, a gyokurot mindeképpen érlelni kell. Rendkívüli években előfordulhat, hogy az eladása előrébb jön (ha rossz évet nagyon jó év követ), de alapvetően októbertől fogják csak bemutatni, akárcsak a matchát. Csak a kifejezetten matcha gyártásra szakosodott cégek mutatnak be shinchából készült shinmatchát, ami viszont szerintem fantasztikus élmény.
Külön világ a termelőket és kereskedőket összekötő japán teapiac, ami egy elektronikus eszközökkel segített piactér, ami elsősorban a nagy teatermelő régiók (Kagoshima, Shizuoka) teáinak forgalmazását végzi. Ez egy elég megbízható forrás, ahol a bemutatott teák részben megkóstolhatóak és az árak jól tükrözik a tea minőségi kategóriáját - ez részben a japán árképzési rendszernek köszönhető.
A shincha néven forgalmazott tea ára viszont érdekes módon mozog: a szedést, feldolgozást követő első napkban nagyon drága, aztán folyamatosan csúszik lefelé.
Mi jelenleg a következő shinchákat kínáljuk:
Shincha Kin (arany shincha) ami egy gyokujo színvonalú sencha 50 gramm tasak
Shincha Gin (ezüst shincha) 100 gramm tasak
A cégnek van még egy tokusen színvonalú shinchája is.
(A fémdobozos shinchákat csak rendelésre importáljuk.)
Shinmatcha Hatsuensihi (Egy új karma kezdete) 20 és 100 gramm
Shinmatcha Hatsu Kaori (Új íz) 40 gramm
Shincha nagyon magas színvonalú gyokuro jellegű kiváló shincha
Shinmatcha friss matcha